1. خانه
  2. مقالات
  3. بازیافت سپر در آمریکا چالش ها و موفقیت ها

بازیافت سپر در آمریکا چالش ها و موفقیت ها

This post is also available in: enEnglish

در پارکي صنعتی در حومه بالتیمور، چهار نفر از کارکنان LKQ Corp. (شیکاگو) روي بارانداز ایستاده و از  یک تریلر ۵۳ فوتي سپر خودرو بارگيري ميكردند. آنها تعدادی از سپر ها که کمتر آسیب دیده اند را برای تعمیرات کنار گذاشته اند،  و بیشتر آنها را کنار یک میز  در وسط سالن قرار می دهند تا بازیافت شوند.

دو کارمند در این کارخانجات از اره های دستی و ابزارهای دیگر برای حذف اتصالات فلزی و سایر آلاینده ها از هر سپر استفاده می کنند. یکی دیگر از کارکنان سپرهاي  تمیز شده را یک به یک در  یک گرانولاتور تغذیه ميكنند.  همچنین دارای ابزار لازم برای حذف هر گونه آلودگی باقي مانده از سپر قبل از پردازش آن است. گرانولاتور با قدرت ١٥٠ اسب بخار می تواند حدود ۱۶۵ سپر یا ۱،۴۰۰ پوند در ساعت را پردازش کند. با وجودی که هدف اصلی LKQ بازسازی سپرهاي قابل تعمیر است، ۸۵ درصد از سپر قابليت  این کار را دارند – ۱٫۸۷ میلیون سپر  در سال به صورت گرانوله شده و به بازيافت كنندگان پلاستیک فروخته ميشنود.

اکثر سپرهای خودرو از یک نوع رزین، پلیمری ترموپلاستی ، ساخته شده است که سازندگان می توانند از آن برای ساخت سپر هاي  جدید و دیگر محصولات استفاده کنند و شما نیاز به مهارت و ابزار خاصی برای حذف آنها از یک ماشین نخواهید داشت. اما کارگاه های بازیافت فلز و ماشین ها، می گویند که آنها به طور مرتب  آنها را بازیافت نمی کنند.

جاناتان کوهن، رئیس بخش بازیافت مواد تولیدی (ققنوس) و رئیس سابق بخش پلاستیكي ISRI    می گوید: این داستان کلیه تجارت هاي بازيافتي  است ،  وقتي هزینه پردازش یک ماده بالاتر از درآمد حاصل از فروش این کالای است، شما اينكار را انجام نخواهيد داد.

بازيافت كننده ها می گویند که هزینه های کار، ذخیره سازی، پردازش و حمل و نقل بیش از سود ناشي از بازيافت پلاستيك براي سپر است. جیم پورتر، رئیس و صاحب مواد بازیافت شده (آتلانتا)، که TPO را پردازش می کند، می گوید TPO مشتق شده از  پلی پروپیلن در ترکیب با لاستیک است، بنابراین به نسبت به PP بازيافت نشده با ارزش تر  است. اسکات ملتون، رئيس جمهور ACI Plastics (Flint، Mich.) می گوید: از نظر تاریخی، TPO بازیافتی تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از TPO  بازيافت نشده فروش می رسد، بنابراین اگر TPO بازيافت نشده یک دلار به  ازاي هر پوند فروخته ميشود  پردازنده ها باید  ۶۰ یا ۷۰ سنت  به ازاي هر پوند به منبع مواد، آماده سازی آن برای بازیافت، پردازش آن و دفع کردن آن بدهند كه . کوهن می گوید: “هنگامی که قیمت PP بالا است، ارزش بیشتری دارد، و بازیافت TPO آسان است،” شرکت کوهن، که در ماه  حدود ۸۰۰۰۰ پوند   TPO را هندل ميكند می گوید. “وقتی قیمت PP پایین است یا هزینه ها  بالا است،  فقط ریاضی کار نمی کند.”

موانع جمع آوری

هنگامی که سپرها را از یک ماشین بیرون می آورید، پلاستیک TPO تنها چیزی نيست که شما بدست مي آوريد .”ما از [عرضه کنندگان] درخواست می کنیم که  چراغهای جلو، ورقه هاي مربوط به پلاك  و سایر آلاینده ها را جدا كنند. Porter می گوید: ناگزیر شما باید مراقب کلیپس ها ، پیچ و مهره ها و چیزهایی از مثل اينها باشيد.ISIR ,در سال گذشته يك سري دستور العمل براي بازيافت سپر ها اضافه کرد که “همه چیزهایی که به  سپرچسبيده اند  باید قبل از قطعه قطعه كردن برداشته شود”، مشخص کردن چراغهای جلو، چراغهای عقب، نوارها و رفلكتورها كمك كننده هستند. “قطعات همراه سپر باید به قطعات فلزی کوچک مانند کلیپ ها، پیچ ها و مهره ها محدود شود.”

بسیاری  کلیپس های کوچک فلزی هر سپر را جداسازی نمی کنند. بازيافت كنندگان پلاستیکی برای بارهایی که حاوی آنها هستند یا پول كمتريپرداخت می کنند یا این ماده را قبول نمی کنند. کوهن می گوید کارگران باید کلیپ ها را با دست برداشته، كه اين امري  ضروری  قبل از بازيافت است، زیرا فلز می تواند به دانه گرانول آسیب بزند و بار TPO را خراب کند. ماریو Maselli، مدیر بازسازی پلاستیک، می گوید: با استفاده از شش دستگاه در آمریكای شمالی،  ميتوان هر دو آلاینده ها را از بین برد  و سپر ها را گرانوله  كرد و  LKQ باید كنترل كیفیت خود را انجام دهد.

بنا به گفته Maselli، بخش کوچکی از سپر هاي اتومبيل ، کمتر از ۳ درصد اورتان دارند كه معمولا از اتومبیل های اروپایی استخراج  می شود. کوهن اذعان می کند که اورتان “مثل سم است و می تواند یک بار از TPO را خراب کند، بنابراین این سپر ها نبايد عرضه شوند”  خوشبختانه، پورتور می گوید تشخيص سپرهاي حاوي اورتان بسيار اسان است”آنها بسیار سنگین تر و حاوي رنگ های مختلف در داخلشان هستند .” قسمت بدون رنگ از سپر هاي حاوي اورتان زرد یا قهوهای مایل به زرد است، در حالی که سپرهاي  TPO خاکستری تیره به سیاه و سفید است.

نیل سماهون، مدیر عامل شرکت Metro Recycling (Griffith، Ind.)، گفت که هزینه کار برداشتن، مرتب سازی و تخریب سپرها  و ارزش TPO، توجیه  كننده حذف سپرها از ELV ها نيست در صورتي که هر دو عمليات بازیافت است. او می گوید: “با دشواری که ما در استخدام نیروی انسانی و تهيه امكانات براي  کارکنان داریم،” سخت است كاركنان را به كاري كه بازدهي خوبي از لحاظ اقتصادي ندارد اختصاص دهيم . “در این مرحله، ما تصمیم گرفتیم این ایده را کنار بگذاریم و دوباره آن را  بررسی کنیم، تا  که از جنبه  اقتصاد و پویایی تغییر كند ” طبق گزارشات بقيه بازيافت كنندگان نيز به همين نتيجه رسيده اند.

PADNOS (هلند، میشی)  در توليد TPO  از ELV  منحصر به فرد ميباشد و به تلاشش براي افزايش بازده اقتصادي ادامه ميدهد . Randy Knibbe، مدیر بخش پلاستیک، می گوید : جداسازي سپرها به طور موثر چالشي براي ما ميباشد . او میگوید: “این کار فشرده است، و اگر شما مطالعات هزینه ای انجام دهید، شانس خوبی است که با انجام این کار در شرایط فعلی بازار، پول را از دست می دهید ( ضرر ميكنيد) .” اما “خانواده Padnos ما را تشویق می کند تا هر آنچه که می توانیم برای بازیافت انجام دهیم. و این بدان معنی است که کار بر روی حذف و بازیافت این سپرها  برای جلوگیری از دفن زباله ها است.

وی اضافه می کند که “انطور كه به نظر ميرسد ، رشد  ما در زمينه استفاده از پلاستیک هاي موجود در اتومبیل ادامه خواهد یافت. در نهایت قیمت های رزین افزایش می یابد، هزینه ي لازم براي انهدام  ماشین نیز افزایش می یابد، مقررات به تغییر می انجامد، و حتی بیشتر به سمت جداسازي پلاستيك ها ، از جمله  سپر، قبل از خراب شدن  ماشين ها است. ما قصد داریم تلاش هایمان را  ادامه دهیم. ”

Maselli می گوید، تعداد کمی ازسپر از طرف شرکت تعمیر خودرو LKQمی آیند. او می گوید: “هزینه برداشتن فلزی بیشتر از ارزش  آن است”، در عوض، کمپاني ها سپر ها را از مغازه ها و مراكز  شخصي  جمع آوري كرده زيرا اينها قطعات و خودرو هاي قراضه را عرضه ميكنند. در این شرکت ها در حال حاضر  هزينه لازم برای حذف و جایگزینی سپرها  توسط  بیمه پرداخت ميشود ، و هزینه های بازيافت كنندگان كه منبع و عرضه كننده هستند كاهش ميابد.

Metalpro (اسپرینگفیلد، وای.) سپر های بازیافتی را  حدود ۱۰ سال از مراکز و مغازه ها در بخش های ویرجینیا و مریلند ، جمع آوری کرده است. باب وارد، رئیس جمهور و مالک Metalpro می گوید: قبل از آن که بازيافت سپر ها رواج پيدا كند،  آنها را به علت  هزینه ،  به عنوان زباله دفن ميكردند.  این هزینه هنوز هم وجود دارد، اما در سال ۲۰۰۷، هزينه اي  ​​را به طور خاص برای خریداری سپر اختصاص داده و شروع به  خرد كردن آنها كرد ، در حال حاضر یک  تریلر در ماه – حدود ۲۰ تن – به بازيافت كنندههای پلاستیکی فروخته است. وارد می گوید: “این به معنای مرتب کردن، رول زدن و سپردن ان به خریداربه جای دفن آن” بود زيرا  هم منفعت   اقتصادی و هم زیست محیطی دارد . او می گوید: “حتي اگر  شکست بخوریم، ارزش بررسی آن را داشت.” با این حال، مجموعه ها همیشه هماهنگ نیستند.

حتی اگر قیمت TPO افزایش یابد، منهدم كننده ها و  بازیافت کننده ها، چندین عامل دیگر را  که از بازیافت سپر جلوگیری می کند بيان ميكنند. با شکل و حجم آنها، شما نیاز به فضای ذخیره سازی قابل توجهی برای جمع آوری ۵۰۰۰ سپر نياز داريد . این بیشتر یک مانع برای بازيافت  است اما اگر برش داده شوند بازتولید کنندگان می توانند  این مواد را بهتر و بيشتر  ذخیره کنند. و هزینه های حمل و نقل بالا به این معنی است که مواد پس از مصرف  به ندرت  به مسير طولاني ( براي فروش) حمل مي شنوند. Melton ACI می گوید: ” مسير بيش از ٦٠٠ مايل براي دريافت مواد منطقي نميباشد”   پورتر می گوید: برای مواد بازیافتی، این محدوده   ۱۵۰ مایل است. در مقابل، آTPO با منبع پتروشیمی  به نظر می رسد سه تا چهار برابر  بيشتراز بازيافتي  ارزش خرید پستی از سراسر کشور دارد . از آنجا که LKQ می خواهد سپر های خود را احیا کند، آن را عرضه نمی کند. Maselli می گوید حمل و نقل “بخش مهمی از هزینه های ما است.” “ما اطمینان می دهیم که کامیون به درستی بارگیری می كند و   ۷۰۰-۸۰۰ سپر را  در یک تریلر ۵۳ فوتی حمل ميكند “.

منابع بازيافتي

Knibbe می گوید: اکثریت میلیون پوندی TPO که سالانه PADNOS  مدیریت می کند، از تولید صنعتی در ایندیانا، میشیگان و غرب انتاریو می باشد . او اشاره می کند که بسیاری از قطعات داخلی و خارجی خودرو از TPO ساخته شده است، اما سپرها  “به راحتی بزرگترین حجم را دارند زیرا این بخش بزرگی  از خودرو است.”

به گفته Knibbe و دیگر پردازنده های پلاستیکی، مواد پساصنعتي  اساسا پاک تر و راحت تر از سپر هاي  ELV به دست می آیند. بعضی از آنها قبلا رنگ اميزي نشده و چيزي به انها متصل نيست ، به همین ترتیب می توانند  مستقيم به  گرانولاتور بروند. ملتون ميگويد  از ۱ میلیون پوند TPO  كه شركت  ACI  هر ماهه پردازش می کند، کمتر از ۱۰۰،۰۰۰ پوند از مواد بازيافت شده  است.

با این حال، شرایط می تواند تغییر کند، بنابراین این پردازنده ها در آینده از مصرف بیشتر مواد بازيافتي صرف نظر نخواهند كرد . Knibbe می گوید: “هنگامی که عرضه به اندازه کافی نیست و ما باید سفارش ها را پر کنیم، زمانی که ما نیاز به مواد خام داریم، کار سخت تر خواهد کرد.” اگر مقدار زیادی از عرضه  بازيافتي وجود داشته باشد، منطقی این است که از آن استفاده کنیم، و این جایی است که ما بازار را در حال حاضر می بینیم. »در ACI، ملتون ميگويد : ما شروع به بحث و گفتگو درباره مواد بازيافتي كه عرضه ميشوند كرده ايم ، ما نياز به مواد بيشتري داريم و مواد بازيافتي موجود هستند.”

پردازش و بازيافت پلاستيك

بازيافت كنندگان  از روش هاي مختلفي براي پردازش TPO  استفاده ميكنند. بعضی به سادگی مواد را به صورت ورقه اي  خرد می کنند؛ بعضي ديگر از  فرایندهای مختلف برای پاک کردن رنگ و آلاینده های دیگر مانند فویل فلزی استفاده ميكنند . ورقه ها به صورت گرانول درامده تا بتوان از ان براي توليد محصولي جديد استفاده كرد .

 

آیا رنگ یک مشکل است؟ پردازنده ها می گویند این به بازار بستگی دارد. پورتر می گوید: “من فکر می کنم ادعا شده است که رنگ الودگي و ناخالصي زيادي بيش از انچه كه واقعا هست ، دارد ” . شرکت او حدود یکصد هزار پوند TPO را در ماه می پردازد اما رنگ آن را حذف نمی کند. او می گريد زماني كه TPO  براي استخراج ذوب ميشود رنگ يا فيلتر شده يا حل ميشود و مشكلي براي مشتريان جهت توليد محصول نهايي به وجود نخواهد امد  Maselli.   مشكوك است كه كارخانه اي كه LKQ  ، TPO  از آن ميخرد رنگ را از روي آن پاك نميكند.

 

با این حال، برای TPO بازیافتی که ویژگی های TPO  نو را برآورده می کند، پردازنده ها می گویند حذف رنگ ضروری و دشوار است. Knibbe می گوید: رنگ  بيروني خودرو بسیار پایدار است. ماشین “می تواند ۱۰ سال در فضای باز در خورشید باشد و رنگ آن  از بین نمی رود . او می گوید: “حذف رنگ یکی از بزرگترین چالش ها برای خريداران مواد بازيافتي ميباشد .

سوزان کوزورا، مدیر مهندسی پیشرفته در بخش قطعات خودرو IAC Group (Southfield، Mich.) می گوید: حتی یک مقدار از رنگ های باقی مانده مانع از  رنگ كردن مجدد قطعات ساخته شده از TPO بازیافت خواهد شد، همچينن او  در مورد TPO بازیافت در  ۲۰۱RI ISRI صحبت کرد . با این وجود، او هشدار می دهد که برخی از روش های برداشتن رنگ ممکن است بر ویژگی های عملکردی مانند مقاومت ضربه تاثیر بگذارد. Knibbe می گوید: فرایندهای شیمیایی منجر به حذف کامل رنگ می شوند، اما آنها گران و زمان بر  هستند، احتمالا بر خواص فیزیکی تاثیر می گذارند و می توانند مشكلات  زیست محیطی ایجاد کنند. کوزورا می گوید فرایندهای فیزیکی نیز آهسته است، اما آنها خواص فیزیکی بیشتری را حفظ می کنند. در تجربه او، ترکیبی از حرارت و مواد شیمیایی بهترین کار می کند. Knibbe می گوید هیچ پروسه ۱۰۰ درصد رنگ را حذف نمی کند، اما شما می توانید حذف ۹۹٫۵-۹۹٫۹ درصد را انجام دهید.

 

بسیاری از شرکت کنندگان در بازار،  ACI را به عنوان شرکتی معرفی می کنند که با موفقیت تولید TPO بازیافتی را انجام می دهد که می تواند استانداردهای TPO با ارزش را تامین کند. ملتون می گوید، ACI  یکی از تنها دو شرکتي كه از اين فرايند  در ايالات متحده استفاده ميكنند ، از فرآیند مبتنی بر آب جهت حذف رنگ با مقدار کمی مواد شیمیایی . Tpo بازيافت شده با اين ويژگي هاي فيزيكي توسط عرضه كنندگان درجه يك تامين ميشود. پلیمرهای Geo-Tech (Waverly، Ohio) همچنین رنگ را از TPO حذف می کند. مدیر عامل شرکت Ron Whaley می گوید: “. اين روند،  استفاده از اصطکاک نیست،  بلكه استفاده از مواد شیمیایی تایید شده توسط FDA است، بنابراین” TPO  ميتواند خود را تميز ميكند ” او گفت: ” ما ماشين شستشويی را  طراحی کردیم.”

 

در اوایل سال جاری، صنایع پلاستیک (واشنگتن، D.C.) خواص فیزیکی TPO بازیافت شده از  ELVs را بررسی کرد. محققان، سپر هاي  ELV را که به وسیله یک منهدم كننده خودرو جمع آوری شده اند، به یک پردازنده پلاستیکی ارسال می کنند که آنها را گرانوله  می کند، رنگ را حذف می کند، ذوب می شود،  قالب بندي می شود . سپس مواد را به تولید کنندگان خودرو ارسال می کنند تا ببینند آیا مواد ۱۰۰ درصد بازیافت شده مطابق مشخصات مورد نياز مشتريان  خواهند بود يا به تغييري در اينده نياز دارد . کیم هولمز، معاون رئيس جمهور ، می گوید: “این فقط اصلاح چند ویژگی فیزیکیِ نداشته ، ميباشد .  “، که بسیار دلگرم کننده بود. “همانطور که می توان گفت” این می تواند برای برنامه های دیگر استفاده شود، ”

این انجمن با ISRI در مرحله دوم تحقیق خود کار می کند که  ترکیب مواد بازيافتي و نو را براي  رسیدن به نتایج بهتر بررسي ميكنند . همچنین خواص TPO را که بدون فرآیند جداگانه  حذف رنگ  استخراج  کرده و گرانوله شده است، را آزمایش می کند.

Kozora تحقیق و آزمایشي روی TPO بازیافتی پس از مصرف را برای شرکتی که قبل از پیوستن به IAC Group کار کرده بود، انجام داد. او می گوید: “ما موفقیت بسیار خوبی با استفاده از ۱۵ درصد  TPO بازیافت شده و ۸۵ درصد TPO  نو در ترکیب داشتیم که می توانست مشخصاتي كه تولید کننده تجهیزات اصلی تقاضا دارند ، از جمله مقاومت در برابر ضربه و چسبندگی رنگ تامين كند . Melton ACI می گوید مشتریان او معمولا از  مخلوط ۱۵  تا ۳۰ درصدي  مواد بازیافتی استفاده می کنند. ACI و Geo-Tech عمدتا از پردازش TPO  به طور کامل استفاده می کنند و محصولاتی را تولید می کنند که با مشخصات خاصي كه مشتریان ميخواهند  مطابقت دارند. Whaley می گوید: “من فکر نمی کنم امروزه هیچ مانعی فنی برای استفاده از پلاستیک های TPO بازیافت وجود داشته باشد.” “تکنولوژی برای انجام این کار وجود دارد.”

بازيافت كنندگان می گوید علاوه بر ویژگی های عملکردي خاص ، ثبات  و قیمت پایین برای مصرف کنندگان آمریکای شمالی ضروری است. ملتون می گوید: “امروزه بسیاری از سازندگان به دنبال صرفه جویی در هزینه هایی هستند که می تواند  با بازیافت محقق شود، به علاوه”  ثبات مواد و عرضه بسيار اهميت دارد: اگر هر دو پوشش داده شوند، آنها از بازیافت استفاده خواهند کرد. “پورتر موافق است که” یکپارچگی، قابلیت اطمینان و قیمت مناسب “همان چیزی است که مصرف کنندگان می خواهند. او می نویسد، همین امر برای تامین کنندگانش نیز صادق است. “ما به طور کلی دنبال توافق و ثبات   هستیم.

بازاريابي

کوهن از شركت  GMR می گوید: هر دو بازار داخلی و صادرات برای سپر هاي  TPO وجود دارد. تامین کنندگان سواحل شرقی و غربی به طور معمول مواد را به چین فروختند؛ فروشندگان مناطق مركزي  بیشتر احتمال دارد که خریداران داخلی را پیدا کنند. با این حال، در اوایل ماه اوت، بازار صادراتی  راكد شده است. “اكنون  همان نقطه ي بازارهاي  راكد در  ۱۵ سال گذشته است. … هیچ کس در چین تقریبا به معنای واقعی کلمه خرید نمی کند، یا آنها در آخرین مراحل خرید هستند. اکوسیستم ( چرخه خريد و فروش )  در حال  فرو ريختن است  ”

Knibbe با این ارزیابی موافق است. او می گوید که مواد پس از تولید صنعتی همیشه خریداران داخلی را داشته است ،  اما چین قصد خرید “مقدار نسبتا خوبي ” مواد بازيافت شده را دارد .  با توجه به ممنوعيتي كه چين براي وارد كردن بعضي سايز هاي قطعات گذاشته كوهن مطمئن نيست كه سپرهاي TPO  برش داده شوند. او می گوید اگر تقاضای صادرات بازار کاهش یابد، بازار آمریکای شمالي به علت “مازاد عرضه و تقاضای محدود ”  از لحاظ  اقتصادي به چالش كشيده ميشود . حتی در حال حاضر، Knibbe می گوید، با کاهش قیمت خريد چيني ها ، ارزش بازار پایین و ” توليد ضایعات  جدید در سطوح بی سابقه، عرضه بسیار زیادی از TPO بازيافتي وجود دارد.”

Metalpro’s Ward می گوید: “فقدان بازارهای امروز بیشترین نگرانی من  است.” “ما توانستیم مصرف کنندگان  قانوني را پیدا کنیم، اما … احتمالا، با وجود نبود بازار صادراتی، بازارها بیشتر محدود می شود. ما به ندرت صادر می کنیم، اما حداقل این یک گزینه است. ”

Maselli   از شركت LKQ همچنین می گوید ; بازاريابي دشوار است. او می گوید: اخیرا دو سال پیش، “مردم در حال مبارزه با ریزگردها بودند، قیمت ها بالا رفتند”. وی افزود: “ما مشكلي مربوط به فروش محصول را نداشتیم.” اما حدود ۱۸ ماه پیش قیمت ها شروع به کاهش قیمت کردند. در شش ماه گذشته تقاضا بهبود یافته است، اما “سال گذشته شرايط  سخت بود ”

 

بازیافت TPO در یک سيكل بسته  و تكرار شونده سپر های ماشين  شاید بالاترین هدف باشد،  و بهترین استفاده از اين ماده،  اما این تنها استفاده نیست. Maselli LKQ معتقد است که برخی از مواد او به عنوان پرکننده ، در زمینه هاي چمن مصنوعی استفاده می شود. پورتر می گوید، کانتینرهای سطل زباله و پالت های پلاستیکی مورد  دیگري از كاربرد اين مواد ميباشد . او افزود: “من دوست دارم برنامه های جدیدی برای آن پیدا کنم.” “ما از تعداد انگشت شماری از خریداران آگاه هستیم، اما ما دوست داریم کاربران بیشتری را پیدا کنیم. … ما از کسی می خواهیم که آن را تحقیق کند و برنامه های ( كاربرد) جدیدی پیدا کند. ”

هولمز می گوید پیدا کردن بازارهای جدید اهداف مرحله دوم تحقیق PLASTICS است که در کنار همکاری با ISRI اجرا می شود. او ميگويد؛  که مستند سازی خواص فیزیکی مواد در غلظت ها و مخلوط های مختلف، برای چندین پروژه تظاهرات پلاستیک، یکی از اولویت های اصلی است. “در حالت ایده آل ،  ما می توانیم یک کتابخانه از خواص فیزیکی جریانهای مختلف بازیافتی ایجاد کنیم تا شرکت ها بتوانند این را به عنوان یک ماده اولیه برای تولید، ارزیابی کنند.” “اگر ما می توانیم این شکاف اطلاعات را پر کرده و این پروسه را برای آنها تسریع کنیم، می توانیم این فرصت ها را سریعتر از هر شرکتی به تنهایی انجام دهیم.” او امیدوار است که نسبت های معینی از TPO به عنوان یک اصلاح کننده در PP عمل کند تا تاثیر آن را افزایش دهد ، برای مثال مقاومت و  گسترش برنامه های بالقوه “ذخیره سازی زیرزمینی مخازن ،  لوله های تخلیه، هر چیزی که  براي برنامه کاربردی PP خوب است، اما نیاز به قدرت کمی دارد.” اگر تحقیق می تواند “همه نقاط با ارزش را نشان دهد ، ما می توانيم شروع به تشريح خصوصيات مواد كنيم ”

هولمز می گوید گام بعدی تست  TPO بازیافت شده  در بازارهای پایانی  می باشد . تا به امروز، یک ترکیب کننده ( كامپاند كننده ) به دنبال استفاده از TPO بازیافت برای بخش غیرقانونی  OEM گفت  “تولید کننده وسایل نقلیه با دوام و وسایل تفریحی” نیز ابراز علاقه کرده است.

هنگامي كه محققان data sheet  خواص فيزيكي  و عملكرد TPO بازيافت شده را توسعه دادند ، هولمز گفت : “ما این اطالعات را مي فروشيم ، به تولید کنندگان اطراف  می رویم و می گویند … آیا می توانید از این مواد استفاده کنید و نمونه ای را دوست داشته باشید؟” . وی امیدوار است که اعضای ISRI داوطلب شوند تا به عنوان م نمونه  ، سپر های ELV  را ارائه دهند. “مزایای شرکتهای منهدم كننده  این است که آنها می توانند براي  نحوه بازیابی در تأسیسات خود و ایجاد ارتباط با بازيافت كنندگان  و مشتریان، ایجاد پایه ای از یک سیستم که بتواند به سرعت در سراسر ایالات متحده گسترش يايد،  هزينه كنند.

هولمز می گوید فاز اول این تحقیق منجر به بازتولید اتوماتیک پروسه های اقتصادی و واحدهای بازيافت شد و  می توان از آن برای مدل سازی سناریوهای بالقوه برای بازیافت سپر هاي  ELV استفاده شود. PLASTICS قصد دارد این  ابزار و فرم هاي پيشنهادي را در ماه اکتبر در وب سایت خود قرار دهد. صفحه ( وب سايت ) گسترده و  پویا اجازه می دهد تا فضايي  برای وارد کردن مقادیري  داده(اطلاعات )  برای چندین متغیر مانند تعداد ماشین ها در یک سال، هزینه های میانگین ساعت کار، زمان سپری کردن، هزینه حمل و نقل، و غیره وجود داشته باشد . او می گوید: “اگر اين برنامه بتواند قیمت ها را از مصرف کننده های پلاستیکی دریافت کند و  هزینه های حمل و نقل را برآورد کند،” فرم ” هزینه هر پوند یا سود ان را می تواند محاسبه كند .

 

هولمز می گوید: “من واقعا معتقدم که شما نمی توانید یک سیستم بازیافت سالم را بدون  تقاضا ( فروش )  داشته باشید.” “ما  مبادلات و صاحبان مارک ها را معرفي و تبليغ می کنیم. این جایی است که ما بهترین موقعیت را برای تغییر ایجاد می کنیم. کار با ISRI – کسانی که مواد جمع آوری كرده و بازسازي  ميكنند، می توانند از توانایی های ما بهره مند شوند و به مسائل مختلفی برسند. »او همچنین امیدوار است با ISRI کار کند تا  فهرست دپارتمان هایی را که پردازنده های TPO را پردازش می کنند، از گرانوله كردن  تا حذف رنگ به اکستروژن و pelletizing را گسترش دهد. او  می گوید: “اگر ما بتوانیم دریچه را باز کنیم و تقاضا را برای مواد فراهم کنیم، آنها فرصت خوبي كسب ميكنند”

 

Whaley Geo-Tech می گوید:  موانع موجود درتامین، پردازش و حمل و نقل زماني كه تقاضا وجود داشته باشد به راحتی برطرف می شود . در صورتی که تقاضا وجود داشته باشد، “مردم کار را به سمت عرضه  بهتر سوق ميدهند مهم نیست چقدر سخت است”.

نگراني بازيافت كنندگان درباره ي طراحي سپرها

بازيافت كنندگان سریع یادآوری كرده و ميگويند که چگونه طراحی های سپر خودرو مانع از بازیافت می شوند و طرح ها از نقطه نظر DFR بدتر می شوند، نه بهتر.

 

با کلیپ های فلزی که سپر را به وسیله نقلیه نگه دارید شروع کنید. بازيافت كنندگان باید آنها را به صورت دستی  برای بازيافت سپر ها ، كه یک فرایند چندین دقیقه براي  هر سپر مي باشد ، جدا كنند .  سوزان کوزورا، مدیر مهندسی پیشرفته در گروه IAC (Southfield، Mich.) می گوید طراحی بهتر برای جداسازی،  این فرایند را سرعت می بخشد.  همان ایده هايي كه در مورد قطعات دیگر TPO داخل وسیله نقلیه، مانند پانل درب و قطعات مختلف به كار گرفته ميشود براي سپر نيز انجام شود.  او می گوید، ساخت وسایل نقلیه ساده تر و مقرون به صرفه تر ، یکی از کلید های بزرگ برای بازیافت بیشتر TPO است.

 

اگر برخی از کلیپ های فلزی سپر از طریق شکاف عبور کنند، بازيافت كنندگان  پلاستیکی می توانند از آهن ربا استفاده کنند تا آنها را پيدا كنند . رون والی، مدیر عامل شرکت Geo-Tech Polymers (ویبرلی، اوهایو) می گوید، کارخانه های تولیدی به جاي کلیپ های فلزی از استات یا نایلون استفاده می کنند، اكه “بازيافت را  بسیار دشوار می کند.” او می گوید: “شما نمی توانید استات را در مقیاس وسیع تشخیص دهید.” او منطق تغییر را درک می کند – ارزان تر است و به کاهش وزن خودرو کمک می کند تا مسافت پیموده شده را افزایش دهد. اما مهندسان واقعا درباره پایان زندگی فکر نمی کنند

 

 

Randy Knibbe، مدیر بخش پلاستیک PADNOS (هلند، میشیو)، در مورد نمادهای کروم بر روی گريل هاي  جلو، که گاهی اوقات در یک قطعه با سپرها  و نوار های کروم تزئینی وجود دارد ، نگران است . او می گوید: “این بسیار نازک است، اما فلزی است، و خارج شدن آن غير ممكن است ” و بايد قطعه اي ااز آن  بريده  شود “اگر شما آنرا برداشته باشید، چسبندگی باقی مانده در آنجا وجود خواهد داشت، که همچنین یک چالش بزرگ است.”  او اشاره كرد كه “حتی اگر چین همچنان به پذیرش TPO پس از مصرف ادامه دهد، با توجه به  افزايش آلاینده ها، چيزي كه فلزي باشد را نميخواهند ”

 

Knibbe می گوید، از ديگر  طراحی وسایل نقلیه که باعث می شود سپر ها “به چالش کشیده شوند ”  و در حال حاضر با چراغ های LED، سیم های شیشه ای و سیم مسی کار می کنند. او می گوید: “این فقط یک سپر ساده بزرگ قدیمی بود. اما با “مهندسی مدرن و  فانتزی بلینگ، امروزه از قبل  از بازیافت سخت تر است”.

طراحی بهتر برای بازیافت باعث خواهد شد که خودروسازان “راه هایی برای طراحی چیزهای مورد علاقه مصرف کنندگان ، اما با رزین های سازگار برای بازیافت و استفاده مجدد از آنها پيدا كنند،”

بازيافت كنندگان ميدانند چگونه سپر هاي ماشين هاي از دور خارج شده جدا كرده و بازيافت كنند. آنها ميگويند ، هزينه بالا ، ارزش كم محصولات و كم بودن درخواست مواد بازيافت شده باعث شده كمتر رشد كنند .

پیش به سوي بازيافت کامل خودروها
بازیافت پلاستیک های سخت و فیلم در سال ۲۰۱۶ افزایش داشت‎