1. خانه
  2. مقالات
  3. تغییر بسته بندی دو برند از کوکاکولا برای حمایت از بازیافت

تغییر بسته بندی دو برند از کوکاکولا برای حمایت از بازیافت

برندهای Dasani و Sprite شرکت Coca-Cola تغییراتی در بسته بندی پلاستیکی خود ایجاد کرده اند که برای حمایت از اقتصاد بازیافت طراحی شده است.

داسانی بطری های ساخته شده از پلی اتیلن ترفتالات ۱۰۰ درصد بازیافتی (rPET) را بدون درپوش و برچسب عرضه می کند، در حالی که Sprite در حال انتقال از سبز به بطری های پلاستیکی شفاف است. کوکاکولا، که دفتر مرکزی آن در آتلانتا است، می‌گوید: این تغییر به منظور افزایش احتمال بازیافت مواد در بطری‌های نوشابه جدید است.

تغییر بسته بندی دو برندانتقال Dasani به بطری های rPET
بطری های Dasani در ایالات متحده، شامل بسته بندی های ۲۰ اونس و ۱٫۵ لیتری تک تا ۱۰ اونس و ۱۲ اونس، از تابستان امسال در پلاستیک ۱۰۰ درصد بازیافتی بسته بندی می شوند. در کانادا، تمام بطری های Dasani با rPET ساخته خواهند شد. این تغییر از تعهد Dasani برای حذف معادل ۲ میلیارد بطری پلاستیکی نو از تولید تا سال ۲۰۲۷ نسبت به سطوح سال ۲۰۲۱ و هدف این شرکت برای استفاده از حداقل ۵۰ درصد مواد بازیافتی در بطری ها و قوطی های خود تا سال ۲۰۳۰ حمایت می کند. این برنامه تحت عنوان World Without Waste است همچنین شامل ساخت تمام بسته بندی های آن تا سال ۲۰۲۵ قابل بازیافت میباشد و فروش حداقل ۲۵ درصد از نوشیدنی های آن در بسته بندی های قابل پر کردن/بازگشت تا سال ۲۰۳۰ است.

کریس والت، معاون ارشد نوآوری فنی و سرپرستی کوکاکولا، به Recycling Today می‌گوید که کوکاکولا متعهد است استفاده از پلاستیک نو خود را نه تنها با افزایش استفاده از rPET بلکه با سبک کردن بطری‌هایش کاهش دهد.

او می‌گوید «سیستم توزیع پیچیده» این شرکت به همین دلیل است که کل مجموعه بطری‌های Dasani هنوز به ۱۰۰ درصد rPET تغییر نکرده است. اندازه‌های بطری‌هایی که این انتقال را انجام داده‌اند، همگی در همان امکانات تولید می‌شوند و به منابع قابل اعتماد rPET دسترسی دارند.

Vallette می‌گوید که سیستم تولید و بطری‌ساز شرکت در کانادا متفاوت است و انتقال به بطری‌های ۱۰۰ درصد rPET به یکباره در آن کشور آسان‌تر بود.

در فوریه سال گذشته، کوکاکولا از راه اندازی بطری های Dasani با ۱۰۰ درصد rPET و بطری های ۲۰ اونس کوکاکولا در نیویورک، کالیفرنیا و تگزاس خبر داد. به گفته این شرکت، این راه‌اندازی به سیستم کوکاکولا کمک کرد تا بهترین منابع rPET را با بهترین کیفیت شناسایی کند و فرآیندهای تولید را که برای ساخت بطری‌ها فقط با استفاده از rPET لازم است، تنظیم کند.

با این حالVallette می گوید، برای اینکه شرکت بتواند استفاده از rPET خود را افزایش دهد، عرضه این ماده باید افزایش یابد،

او می‌گوید: «ما باید جمع‌آوری را بهبود بخشیم و پردازنده‌ها را برای تولید خروجی آماده کنیم.

والت می گوید در حالی که طراحی یک بطری ساخته شده از rPET چیزی شبیه به یک “چالش مهندسی” بود، به ویژه برای نوشیدنی های گازدار کوکاکولا با توجه به فشار آنها، “به دست آوردن rPET در مکان مناسب و در عرضه کافی و مطمئن” مسئله بزرگتر است.

بسوی سبز شدن با سبز شدن
بهبود عرضه rPET بخشی از دلیل انتقال اسپریت به بطری های شفاف است. از اول آگوست، آنها برند بسته بندی PET خود را از رنگ سبز مشخص خود به رنگ شفاف تغییر می دهند. در حالی که PET سبز قابل بازیافت است، کوکاکولا می گوید مواد بازیافتی بیشتر به جای بطری های PET جدید به بند، لباس و فرش تبدیل می شوند.

جولیان اوچوا، مدیر عامل R3CYCLE، Waxhaw، کارولینای شمالی است، که با Coca-Cola Consolidated of Charlotte، کارولینای شمالی کار می کند، می گوید: «درآوردن رنگ ها از بطری ها کیفیت مواد بازیافتی را بهبود می بخشد. ، برای فعال کردن بازیافت بطری به بطری در سراسر قلمرو ۱۴ ایالتی بزرگترین بطری‌ساز ایالات متحده. این انتقال به افزایش در دسترس بودن rPET درجه غذایی کمک می کند. اوچوا می‌افزاید: وقتی بازیافت می‌شود، بطری‌های شفاف PET Sprite را می‌توان دوباره به بطری تبدیل کرد و به اقتصاد دایره‌ای برای پلاستیک کمک می‌کند.

Vallette می‌گوید: «حرکت Sprite برای پاک‌سازی به ما کمک می‌کند تا بطری‌های ۱۰۰ درصد rPET بیشتری را مانند Dasani در حال راه‌اندازی معرفی کنیم و بطری‌های بیشتری را در اقتصاد دایره‌ای نگه داریم.

افزایش بازیافت
کوکاکولا، همراه با Keurig Dr Pepper و PepsiCo، از طریق ابتکار Every Bottle Back انجمن نوشیدنی آمریکا، برای بهبود مجموعه بطری های PET سرمایه گذاری می کند. هر بطری برگشت، در تلاش برای بهبود کیفیت و در دسترس بودن پلاستیک بازیافتی در مناطق کلیدی کشور، معادل ۴۰۰ میلیون دلار را از طریق یک صندوق صنعتی ۱۰۰ میلیون دلاری جدید به شرکت The Recycling Partnership و Closed Loop Partners اختصاص می دهد. -به یک توسط سایر کمک های مالی و سرمایه گذاران. ABA می‌گوید، این سرمایه‌گذاری‌ها برای بهبود مرتب‌سازی، پردازش و جمع‌آوری در مناطقی با بزرگترین شکاف‌های زیرساختی برای کمک به افزایش مقدار پلاستیک بازیافتی موجود برای بازسازی به بطری‌های نوشیدنی استفاده می‌شود. در میان جوامعی که تاکنون کمک های مالی دریافت کرده اند، لورل، مریلند هستند. بیگ بیر سیتی، کالیفرنیا؛ دالاس-فورت ورث؛ ایالت گوینت، جورجیا؛ ایالت مارکت، میشیگان؛ و بالتیمور

والت می‌گوید: «تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد و عرضه وجود نداشته باشد، فشار مداوم قیمت [روی rPET] وارد می‌شود». اگر بتوانیم همه بطری‌ها را پس بگیریم، می‌توانیم به تامین‌کنندگانمان کمک کنیم هزینه‌هایشان را بهتر کنترل کنند، و این در نهایت به ما کمک می‌کند.»

به عنوان بخشی از برنامه‌اش برای استفاده بیشتر از rPET، والت می‌گوید که کوکاکولا در حال برقراری روابط بلندمدت با تامین‌کنندگان rPET است، برای درک توانایی‌های پردازش آنها و همکاری برای بهبود کارایی به جای اتکا به خرید مواد در بازار نقطه‌ای.

کوکاکولا می‌گوید، انتقال Dasani به ۱۰۰ درصد rPET برای بدنه بطری‌هایش، باعث صرفه‌جویی بیش از ۲۰ میلیون پوند پلاستیک جدید در مقایسه با سطوح سال ۲۰۱۹ و کاهش بیش از ۲۵۰۰۰ تن از انتشار گازهای گلخانه‌ای تنها در سال ۲۰۲۳ می‌شود. .

کوکاکولا می‌گوید تلاش می‌کند تا آگاهی مصرف‌کننده را از طریق استفاده از پیام‌های روی بسته که عبارت‌اند از «بطری ۱۰۰% بازیافت‌شده» و «دوباره من را بازیافت کن» و همچنین استفاده از فراخوان‌ها برای اقدام در تابلوهای خرده‌فروشی و سایر ارتباطات، افزایش دهد.

والت می‌گوید: «ما دیدیم که پیام PET 100 درصد بازیافتی واقعاً در بین مشتریان و مصرف‌کنندگان ما، به‌ویژه طرفداران Dasani که انتظارات پایداری آنها بالاست، چقدر طنین‌انداز می‌کند.

پرداختن به استفاده مجدد
حداقل یکی از سازمان‌های غیردولتی اعلامیه اخیر کوکاکولا در مورد انتقال آن به بطری شفاف اسپریت را به عنوان «شستن سبز» استقبال کرده است.

کیت ملگز، مدیر پروژه پلاستیک صلح سبز آمریکا در واشنگتن بیانیه‌ای منتشر کرد که می‌گوید: «فقط به این دلیل که یک بطری پلاستیکی قابل بازیافت است، به این معنی نیست که بازیافت می‌شود. اعلامیه اخیر کوکاکولا یک تلاش آشکار دیگر برای شستشوی سبز توسط یکی از بدترین آلاینده های پلاستیکی در جهان است. تخمین زده می شود که از کل زباله های پلاستیکی تولید شده تا سال ۲۰۱۵، تنها ۹ درصد آن بازیافت شده است. ما در بحبوحه یک بحران عظیم آلودگی پلاستیکی هستیم و نمی توانیم راه خروج از آن را بازیافت کنیم. در سال ۲۰۲۱، کوکاکولا ۱۲۵ میلیارد بطری پلاستیکی یکبار مصرف تولید کرد که ۱۳ میلیارد بطری پلاستیکی بیشتر از سال قبل است. کوکاکولا به جای بستن شیر پلاستیکی خود، به تولید میلیاردها بطری دور ریختنی در سال ادامه می دهد که بر سلامت ما تأثیر می گذارد و به اقیانوس ها، آب و هوا و جوامع ما آسیب می رساند. اگر کوکاکولا می‌خواهد یک رهبر واقعی در مبارزه با بحران‌های پلاستیک و آب و هوا باشد، باید جاه‌طلبانه‌تر باشد و متعهد به استفاده مجدد ۵۰ درصدی و پر کردن مجدد تا سال ۲۰۳۰ باشد.»

در پاسخ به چنین انتقاداتی، والت می گوید که کوکاکولا یک “رویکرد سه جانبه” برای کاهش استفاده از پلاستیک های نو دارد: به حداقل رساندن میزان پلاستیک مورد نیاز برای ساخت بطری های ساختاری سالم، ساخت ۲۵ درصد از بسته بندی های آن قابل استفاده مجدد و تلاش برای بهبود بازیافت بطری هایی که در بازار عرضه می شوند. او می گوید: «هیچ یک از این سه نیاز بازار و مصرف کننده را برآورده نمی کند. والت می گوید، با این حال، ترکیب آنها باعث کاهش زباله های پلاستیکی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

گزینه های قابل استفاده مجدد که این شرکت در حال بررسی است شامل ظروف شیشه ای و پلاستیکی قابل برگشت است و همچنین به مصرف کنندگان اجازه می دهد از ظروف خود استفاده کنند.

استارت آپ بریتانیایی برنده جایزه ۵۰۰ هزار دلاری چالش سبز ۲۰۲۰
۳۲ سال تا تبدیل اقیانوس‌ها به استخر پلاستیک