1. خانه
  2. مقالات
  3. چهار اختراع در جداسازی لیبل از بطری های پت

چهار اختراع در جداسازی لیبل از بطری های پت

چهار نوآوری در لیبل ها که از مشکلات در فرآیند بازیافت PET جلوگیری می کند ، اخیراً در انجمن بازیافت پلاستیک (APR) معرفی شده است.

در ماه مارس این انجمن نامه هایی صادر كرد كه تأیید می كرد كه دو برچسب و دو خانواده از جوهرهای قابل شستشو با پروتكل های APR مطابقت دارند. این محصولات برچسب های BOPP حساس به فشار و Green Bay Packaging و جوهر های قابل شستشو برای لیبل میباشند.

جداسازی لیبل از بطری های پت
این چهار تنها آخرین دسته برای به رسمیت شناختن APR هستند. در ماه فوریه ، سه برچسب فیلم کوچک و یک خانواده از جوهرهای قابل شستشو نیز نامه دریافت کردند.

در ماه مارس ، نمایندگان Green Bay Packaging ، INX International ، تولید کنندگان طلایی و Siegwerk محصولات خود را در طول سمینارهای APR ارائه دادند. در زیر خلاصه ای از این ارائه ها است. (APR صاحب بازیافت منابع ، Inc ، ناشر بروزرسانی بازیافت پلاستیک است.)

برچسب های فیلم GreenCycle BOPP

در ۱۸ مارس ، APR نامه ای به Green Bay Packaging صادر كرد كه در آن تأیید می شود كه دو برچسب حساس به فشار مطابق با استانداردهای APR هستند. برچسب های فیلم BOPP از تکه های PET جدا می شوند و در مخزن شستشو شناور می شوند.

در سال ۱۷ مارس ، براندون انژبوس از محصولات پوشش داده شده با بسته بندی Green Bay ، گفت: این دو برچسب با عنوان GreenCycle شناخته می شوند. این خط شامل برچسب ۰۲۴TL / 776S / 40SC است که یک فیلم BOPP با ضخامت ۲٫۴ میلی متر با یک چسب امولسیون اکریلیک بر روی یک آستر ۲٫۴ میلیون kraft است. مورد دیگر ۰۱۸CT / 776S / 40SC است که یک BOPP 1.85 میلیونی شفاف با همان چسب و آستر است. (یک میلی متر ۱ / ۱۰۰۰th اینچ است.)

برچسب ها روی بطری ها اعمال شده و به آزمایشگاه تست بازیافت Plastics Forming Enterprises (PFE) ارسال می شدند ، که آنها را از طریق فرآیند بازیافت ارسال می کردند ، در نهایت قالب تزریق آنها را در پلاک ها قرار می داد.

مت لوزکه از PFE گفت: برچسب ها از تکه های PET جدا شده و شناور می شوند. RPET تمام دستورالعمل های APR را شامل می شود ، که شامل رنگ ، مه ، مشخصات سیاه و سایر اقدامات است.

جوهرهای قابل شستشو Genesis GS

در ۱۹ مارس ، APR نامه ای به INX International صادر كرد كه تأیید می كرد جوهرهای لیستی از آستین قابل شستشو این شركت Genesis GS را با راهنمایی های مهم APR مطابقت می دهد.

در یک سخنرانی در تاریخ ۱۹ مارس ، کیم هیل ، مدیر فنی تحقیق و توسعه فناوری مایع جوهر در INX International ، سیستم جوهر حلال قابل شستشوی این شرکت را که برای آستین های کوچک تولید شده ، طراحی کرده است. وی گفت ، جوهرها در طی مراحل شستشو و شستشوی سوزاننده خاموش می شوند و حداقل تغییر رنگ فاضلاب را به جای می گذارند. جوهرها مانند ذرات بزرگتر از تکرارهای قبلی INX شسته می شوند و به آنها اجازه می دهد تا راحت تر از آب فیلتر شوند.

برای آزمایش توسط PFE ، جوهرها به فیلم PET تبلور Bonpet BR1 ، که برای بازیافت در کنار تکه های بطری PET استفاده می شود ، استفاده شد. سه نمونه مورد بررسی قرار گرفت: اولین نمونه با تمام رنگهای چاپ شده در بالای Genesis GS سفید ، دوم با همه رنگها اما بدون جوهر پشتی ، و سوم با تمام رنگها و Genesis GS داخل لاک مخصوص چاپ.

هیل تخمین زده است كه ۹۵٪ از مشتریان روی پشتی سفید چاپ می كنند ، اما شركت وی هنوز امتحان را برای اطمینان از عدم شستشوی جوهرها در غیاب پشتی سفید می خواست. وی گفت ، آزمایش PFE نشان داد که هر یک از نمونه های PET با شرایط APR مطابقت دارد.

INX آزمایش های اضافی خود را از گلوله ها و پلاک ها از اولین نمونه (تمام رنگ های چاپ شده روی رنگ سفید) انجام داد تا مشخص شود آیا جوهر باقی مانده وجود دارد یا خیر. هیل گفت: این شرکت مقادیر مساوی پلاستیک را از پلاک ها و گلوله ها درآورد و در ۵۰ میلی لیتر اتانول به مدت ۱۶ ساعت در ۲۵ درجه سانتیگراد قرار داد. سپس یک استاندارد داخلی قبل از اینکه تحت یک نیتروژن متمرکز شود به عصاره اضافه شد. ۱ میلی لیتر کنسانتره حاصل با استفاده از کروماتوگرافی گازی و طیف سنجی جرمی مورد بررسی قرار گرفت. هیل گفت آزمایش کنندگان هیچ اثری از جوهر پیدا نکردند.

تشخیص APR فقط برای جوهرهایی است که فیلم را شستشو می دهند. اما INX همچنین به دنبال استفاده از جوهرهای Genesis GS برچسب های شناور است. در این برنامه ، شرکت می خواهد جوهرها بر روی برچسب ها بمانند ، که می توانند از لکه های PET شناور و جدا شوند ، اما هنوز نمی خواهید رنگدانه ها شستشو را خونریزی کرده و لکه دار کنند.

برای قرار دادن جوهرهای Genesis GS به فیلم ، تا از بین نروند ، INX یک اتصال متقاطع ۳٪ اضافه می کند.

هیل گفت: “آنچه واقعاً منحصر به فرد است این است که آنها می توانند از همان سیستم جوهر استفاده کنند و کنترل کنند که آیا با استفاده از آن کراس اتصال می تواند پاک شوند یا پاک نشوند.”

برچسب های طلایی آب فیجی

در ۲۵ مارس ، APR نامه ای به تولید کنندگان طلایی صادر کرد و تأیید کرد که برچسب های چسب شستشو حساس به فشار BOPP شرکت مستقر در فیجی مطابق با راهنمایی های مهم APR است.

در ۲۴ مارس ، Ateet Roshan از تولید کنندگان طلایی این فناوری را ارائه داد که در بطری های آب فیجی استفاده می شود. وی گفت ، فیلم BOPP یا روشن یا سفید است و می توان آن را از دو طرف برچسب با استفاده از فن آوری های گراور یا چاپ فلکسوگرافی چاپ کرد.

کریستی هانسن از PFE گفت که شرکت وی بطری های دارای برچسب های چاپی و بدون چاپ را آزمایش کرده است. فرآیند شستشوی داغ تیزهوشان ، برچسب های شناور را برداشته است. و هر چیزی که جدا نشده و در مخزن شناور نشود بعداً در حالت زایمان حذف شد.

وی گفت ، در طول فرآیند بازیافت ، همه متغیرها در دستورالعمل های APR قرار داشتند.

جوهرهای قابل شستشو Siegwerk

در تاریخ ۲۶ مارس ، APR نامه ای به شرکت Eastman Chemical برای همکاری بین سه شرکت برای تولید یک برچسب آستین کوچک قابل کریستالی با جوهر شستشو صادر کرد.

رزین Eastman Encore از Eastman توسط بونست به فیلم آستین کوچک بوته قابل تمیز قابل تغییر تبدیل شد. این برچسب با جوهرهایی تهیه شده توسط Siegwerk چاپ شده است.

مارک پیترز ، همکار توسعه برنامه های کاربردی در ایستمن ، در مارس ۹ مارس گفت: سیستم جوهر مرکب از دو جزء مختلف تشکیل شده است: جوهرهای فلکسو ایکسورا سیکسورا فلکس UV که با لایه Aquantum Alkaline Strippable Layer پوشیده شده اند. در آب شستشو ، لایه Aquantum پاک میشود و جوهر های زیر را آزاد می کند.

مطابق ارائه پیترز ، به محض اینکه جوهرها از برچسب خارج شوند ، آنها با تکه های نوترکیب تجویز نمی شوند و یا قبل از فیلتر کردن ، آب شستشو را لکه دار نمی کنند.

برای آزمایش ، برچسب ها با پنج رنگ چاپ شده و روی بطری های کوچک شده ، که توسط PFE بازیافت می شدند .

برای نتایج بهتر از تحقیق بالا به اصل مقاله در بخش انگلیسی سایت طرحاب مراجعه شود.

 

ماجراهای این روزهای بورس
اشتباهات ذهنی که بهره‌وری شما را پایین می آورد یا از بین می برد