1. خانه
  2. مقالات
  3. شرکت نستله جایزه بازیافت ۲۰۱۹ را از ISRI دریافت کرد

شرکت نستله جایزه بازیافت ۲۰۱۹ را از ISRI دریافت کرد

This post is also available in: enEnglish

موسسه صنایع بازیافت ضایعات (ISRI)، واشنگتن،جایزه خود را به ، استامفورد، Nestlé Waters North America (NWNA) DFR) بخاطر استفاده نوآورانه از پلاستیک بازیافت شده و طراحی محصولش با تمرکز بر بازیافت، به عنوان طراحی ۲۰۱۹ برای بازیافت اهدا کرد. جایزه DFR سالانه به نوآورانه ترین محصولات تولید شده در زمینه بازیافت در نظر گرفته می شود. NWNA این جایزه را به طور خاص برای طراحی بطری ۷۰۰ میلی لیتر Nestlé Pure Life دریافت کرده است که از ۱۰۰ درصد پلاستیک پلی اتیلن ترفتالات بازیافت شده (rPET) ساخته شده است.

رابین وینر، رییس ISRI می گوید: “طراحی جایزه بازیافت، تولیدکنندگان را تشویق می کند که تولید خود را به محصولات و فرایندهای بازیافتی  بطور فعال متصل کنند.” “از طریق تفکر و طراحی نوآورانه، نستله واترز ارزش مثبت پلاستیک های بازیافتی را نشان می دهد. مزایای زیست محیطی قابل توجهی برای استفاده از پلاستیک های بازیافت شده به عنوان مواد اولیه در فرآیند تولید وجود دارد که نستله واترز تعهد نشان داده است. از طریق هر مرحله از فرایند تولید، نستله واترز نشان داده است که تعهد مشخصی برای بازیافت مجدد دارد و افتخار است که آنها را با جایزه امسال معرفی کنند. ”

علاوه بر بطری Nestlé Pure Life که به طور کامل از محتوای بازیافتی ساخته شده است، طراحی آن نیز به پردازش نهایی در تولید توجه دارد. به عنوان مثال، بطری دارای یک برچسب حساس به فشار است. بر خلاف برچسب های چسب های سنتی که ممکن است در جریان فرآیند بازیافت از پوسته های PET آزاد نشوند، به طور بالقوه موجب آسیب رساندن به جریان بازیافت می شوند، این برچسب های جدید به راحتی در مرحله شستشوی فرآیند بازیافت آزاد می شوند، بنابراین مواد را می توان برای بطری های جدید دوباره و دوباره استفاده کرد .

“بطری های شبیه به این هستند که آینده بازیافت هستند و بنابراین این جایزه به ویژه قابل توجه است. فرناندو مرسز، رئیس  و مدیر اجرایی Nestlé Waters North America می گوید: از ۱۰۰ درصد پلاستیک بازیافت شده و ۱۰۰ مورد قابل بازیافت، ساختیم. این بطری نستله Pure Life اثبات می کند که یک اقتصاد کاملا دایره ای در دسترس ما قرار دارد. “ما توجه زیادی در Nestlé Waters برای طراحی بسته بندی از بازیافت در ذهن داریم و ما افتخار می کنیم که این بطری ها با برند ماست …

Nestlé Waters این جایزه را در کنفرانس و نمایشگاه ISRI 2019 در لس آنجلس دریافت کرد.

برای واجد شرایط بودن برای جایزه Design for Recycling ISRI، محصول باید شامل موارد زیر باشد:

-حاوی حداکثر مقدار مواد قابل بازیافت
-به راحتی با استفاده از فرایندها و روش های بازیافتی فعلی  بازیافت شود یا جدید طراحی شده باشد؛
–  هزینه های مقرون به صرفه که هزینه های بازیافت آن از ارزش مواد بازیافتی خود تجاوز نمی کند؛
– از مواد خطرناکی که قابل بازیافت نباشند یا مانع از فرایند بازیافت شوند، نباشند.
– به حداقل رساندن زمان و هزینه مربوط به بازیافت محصول؛
– استفاده از مواد خام را با استفاده از مواد بازیافتی و یا اجزاء کاهش دهید. و
درآمد خالص در بازتولید کلی محصول را کاهش می دهد در حالی که کاهش تاثیر منفی کلی بر محیط زیست نداشته باشد.

ISRI شروع به ارائه این جایزه بیش از ۱۰ سال پیش کرد. برندگان قبلی Dell Inc.، EcoStrate، سامسونگ، LG Electronics، Inc.، Cascades Fine Papers Group، Hewlett-Packard، شرکت هرمان میلر و Wind Simplicity هستند.

استفاده آدیداس از مواد بازیافتی
کیسه های پلاستیکی گازهای گلخانه ای را آزاد می کنند