1. خانه
  2. مقالات
  3. مدیران موفق چه کارهایی را متمایز از دیگران انجام می دهند؟

مدیران موفق چه کارهایی را متمایز از دیگران انجام می دهند؟

هبران موفق منتظر نمی مانند تا با اتفاقات جدید رو به رو شوند؛ بلکه خودشان این اتفاقات را برنامه ریزی کرده و شرایط را برای رخداد آن‌ها مهیا می کنند.

هر چقدر یک کسب و کار بیشتر رشد کند، میزان توقعات نیز بالاتر رفته و مسئولیت بیشتری به گردن مدیران و کارمندان می افتد. پس رهبران چطور باید اتفاقات را مطابق میل خود برنامه ریزی کنند و زمان وقوع آن‌ها را تحت کنترل بگیرند؟



برقراری روابط دوستانه

برخی کارآفرینان تمایل زیادی به شبکه سازی و شرکت در رویدادهای مختلف دارند؛ آن‌ها می خواهند با هم آشنا شوند و راه‌های ارتباطی را گسترش دهند؛ اما تنها ملاقات با افراد جدید برای توسعه‌ی کسب و کار کافی نیست. آن‌ها باید بتوانند به طور مداوم با همدیگر در ارتباط باشند.

برای این منظور لیستی از افرادی داشته باشید که مورد تأییدتان هستند، سپس آدرس ایمیل، صفحات اجتماعی و راه‌های ارتباطی با آن‌ها را پیدا کنید. برای همکاری با این افراد و تاثیرگرفتن از آن‌ها، به ارتباطات قوی و دوستانه نیاز دارید.

این استراتژی به رهبر کمک می کند تا جمعی از دوستان و فرصت‌هایی برای همکاری در آینده برای خود فراهم کند. حتی اگر در این ارتباط موفق نشدید باز هم به همکاری خود ادامه دهید، چرا که رابطه دوستانه خوبی با افراد موفق برقرار کرده‌اید.

استفاده از تمام ساعات روز و بالا بردن بهره‌وری

اگر می‌خواهید در طول روز کارهای بیشتری انجام دهید، باید دو تغییر اساسی در برنامه صبحگاهی خود ایجاد کنید: اختصاص مدت زمان مشخص به ورزش و شروع کارها در صبح اول وقت به جای کارکردن تا دیر وقت.

مدیران و کارآفرینان موفقی که به سلامتی خود اهمیت می دهند، صبح‌ها زودتر از رختخواب بلند می شوند و زمانی را به ورزش اختصاص می دهند. بیل گیتس و باراک اوباما دو رهبر موفقی هستند که صبح خیلی زود برای ورزش کردن بیدار می شوند.

پژوهش‌های علمی نشان می دهد ورزش صبحگاهی باعث افزایش میزان شادی و کامیابی می شود و میزان کارایی را به طور قابل توجهی بالا می برد.

تنها ۱۵ دقیقه از وقت روزانه خود را به ایروبیک اختصاص دهید که تأثیر مثبتی روی تقویت توانایی‌ها و سرحال شدنتان دارد.

تحقیقات حاکی از آن است، افراد سحرخیز موفق‌تر و فعال‌تر از دیگران هستند. آن‌ها منتظر نمی مانند تا زندگی اتفاقات تازه‌ای برایشان رقم زند، بلکه خود مسئولیت این اتفاقات را به عهده می گیرند.

کسانی که به سحرخیزی عادت کرده‌اند، مدرک دانشگاهی بالایی دارند و عملکرد موفقیت‌آمیزتری از خود نشان می دهند.

توجه به تغییرات کوچک و جزئی

ضرب‌المثل معروفی وجود دارد که می گوید: اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید، ابتدا تختتان را مرتب کنید.
این جمله به ما می‌فهماند تمام اتفاقات بزرگ زندگی از عادت‌های کوچک ناشی می شود.

شاید این عادت‌ها به چشمتان نیاید؛ اما مطمئناً تاثیر مثبتی روی زندگی‌تان دارد و همین موفقیت‌های کوچک انگیزه‌ای برای دست یابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر خواهد بود.

برخی عادت‌های کوچک که انگیزه‌تان را بالا می برد: انجام کارهای جزئی در وقت استراحت و نوشیدن قهوه و انجام مراقبه برای بالا بردن قدرت تمرکز در طول روز.

تغذیه از جمله عواملی است که توجه به آن تأثیر زیادی روی روش زندگی‌تان می گذارد. پس به جای مصرف غذاهای ناسالم، میوه‌های تازه بخورید و عادات بد غذایی را کنار بگذارید.

این رویکرد برای خیلی از تغییرات مثبتی که می خواهید در زندگی خود ایجاد کنید مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی با مشکل جدیدی مواجه می شوید، آن را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید.

مواجهه شدن با بخش‌های کوچک یک مشکل بزرگ به شما احساس اعتماد به نفس می دهد و باعث دست یابی به موفقیت‌های بیشتر خواهد شد.

عدم وابستگی به تکنولوژی

خیلی از مدیران کسب و کارها وابستگی شدیدی به گوشی موبایل، لپ تاپ و دیگر وسایل الکترونیکی دارند؛ زیرا تمام یادداشت‌ها و برنامه ریزی‌های شخصی و شغلی خود را در این ابزارها ذخیره می کنند.

جدیدترین تحقیقات حاکی از آن است، استفاده از تکنولوژی سبب می شود اهمیت و اولویت بندی کارها را فراموش کنید.

بنا بر پژوهش‌های چاپ شده در مجله‌ی روانشناسی، دانشجویانی که جزوه‌های خود را در لپ تاپ یادداشت می کنند به نسبت کسانی که به صورت دستی جزوه می نویسند، عملکرد ضعیف‌تری در پاسخ به سؤالات دارند.

این مورد درباره تقویم‌های کاری هم صادق است. خیلی از مدیران استارتاپ ها تقویم‌های کاری خود را به صورت دستی تنظیم می کنند. شاید با وجود برنامه‌ها و ابزارهای متعدد، این کار خیلی جالب نباشد، اما سبب می شود قرارهای ملاقات را بهتر به خاطر بسپارید.

عده‌ای از رهبران می گویند بعد از خاموش کردن اعلان‌ها آرامش بیشتری دارند و این موضوع روی حالت روحی آن‌ها تأثیر گذاشته است.

کار کردن به صورت ایستاده

اخیراً میزهای کار بلند شده‌اند، چرا که تحقیقات نشان می دهد ایستاده کار کردن خیلی از تأثیرات منفی نشستن طولانی مدت را کاهش می دهد. البته تحقیقات کمتری به اهمیت ایستاده کار کردن روی افزایش میزان تمرکز و دقت پرداخته است.

به تازگی تحقیقات دانشگاه تگزاس نشان داده ایستاده و پشت میزهای بلند کار کردن علاوه بر سوزاندن کالری و مقابله با افزایش وزن، میزان بهره‌وری را تا ۴۶ درصد نسبت به صندلی‌های قدیمی بالا می برد.

این موضوع ثابت شده که میزهای بلند به طور قابل توجهی سبب بهبود عملکرد فرد شده و حافظه‌ی کاری را هم افزایش می دهد.

مایک بولوس، مؤسس استارتاپ Deskview (اولین سازنده میزهای کاری ایستاده) می گوید: “هر روز افراد بیشتری از این میزها استفاده می کنند.

این افراد کار کردن به صورت ایستاده را دوست دارند و می گویند این روش به طور قابل توجهی کمردرد و دیگر مشکلات جسمی‌شان را کاهش داده است.

کسانی که هنوز برای استفاده از این میزها تردید دارند، درباره مزایای آن سؤال می کنند و بعد از اطلاع از عملکرد آن روی بهره‌وری کارمندان هیجان زده می شوند.”

خرید کردن اینترنتی

امروزه خرید آنلاین تنها به لباس و لوازم الکترونیکی محدود نیست و هر روز به تعداد مشتریان اینترنتی اضافه می شود.

لازم است بدانید، بیشتر رهبران خریدهای جزئی مواد غذایی و بهداشتی خود را هم به صورت اینترنتی انجام می دهند.

کنون فروشگاه‌های اینترنتی به قدری رشد کرده‌اند که در آینده جایگزین فروشگاه‌های زنجیره ای خواهند شد. فروشگاه‌های آنلاین سرعت تحویل و کیفیت بسته بندی فوق‌العاده‌ای دارند و این مسئله سبب افزایش اعتماد خریداران شده است.

شرکت آمازون یکی از بهترین عرضه کنندگان اینترنتی است که توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. فروشگاه آنلاین آمازون سهم زیادی از دنیای تجارت الکترونیک را به خود اختصاص داده و طرفداران آن هر روز در حال افزایش است.

مدیران بزرگ برای وقت خود ارزش زیادی قائل هستند و ترجیح می دهند با چند کلیک ساده مایحتاج خود را خریداری کنند و در وقت و هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.

مت ماتروس، مؤسس یک کمپانی بزرگ می گوید: “من تمام مواد غذایی موردنیازم را از آمازون پرایم خریداری می کنم و چند ساعت بعد جلوی درب منزل تحویل می گیرم. هر زمان خریدهایم به قدری زیاد باشد که برای حمل آن به دردسر بیفتم، به صورت اینترنتی اقدام به تهیه آن‌ها خواهم کرد.”

وقتی رهبری موفق خواهید بود که بتوانید کارهایتان را سریع‌تر، بهتر و کارآمدتر انجام دهید. موارد ذکر شده، چند تغییر جزئی هستند که می توانید در زندگی‌تان ایجاد کنید و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

منبع: یوکن به نقل از http://wikiplast.ir

چطور کارمندان را به بهره‌وری بیشتری برسانیم؟
سرمایه گذاری سابیک در ایجاد کارخانه بازیافت