1. خانه
  2. مقالات
  3. کرونا ویروس: افزایش قیمت تجهیزات پزشکی یکبار مصرف

کرونا ویروس: افزایش قیمت تجهیزات پزشکی یکبار مصرف

قیمت انواع تجهیزات پزشکی یکبار مصرف به دلیل کاهش محموله آنها از چین به عنوان تأثیر شیوع کرونا ویروس کشنده ، طی دو هفته گذشته روند صعودی را نشان داده است.

این مقاله کشور بنگلادش را در حوادث اخیر بررسی میکند.

بگفته ی چندین شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی بدلیل توقف ال سی های بانکی واردات این تجهیزات به مشکل خورده است

نها گفتند: قیمت کالاهای پزشکی یکبار مصرف که بطور روزانه در بیمارستانها ، کلینیکها و مراکز تشخیصی و همچنین افراد عادی استفاده می شود ، از ۵٫۰٪ افزایش به ۲۰٪ رسیده و محصولات مختلفی را تجربه کرده است.

در همین حال ، قیمت ماسک های جراحی یکبار مصرف بیشترین جهش را به خود اختصاص داده است ، زیرا افراد از وحشت برای سلامت خود در طی دو هفته اخیر این محصولات را خریداری کرده اند تا از عفونت کروناویروس معروف به COVID-19 در امان بمانند.

مود توحیدول الاسلام تالوکر ، دبیر BMA Bhaban Dokan Malik Kallyan Samity در منطقه Topkhana پایتخت ، گفت: بنگلادش برای واردات وسایل پزشکی یکبار مصرف کاملاً به چین وابسته است ، زیرا این کشور حدود ۹۵ درصد از نیاز محلی آنها را برآورده می کند.

“افتتاح LC ها برای واردات تجهیزات پزشکی ، دستگاه ها و کالاهای یکبار مصرف از چین از اواسط ژانویه متوقف شده است ، که این باعث کمبود ناگهانی در عرضه چنین محصولاتی در بازارهای عمده فروشی شده است.”

آقای تالوکر ، همچنین صاحب خدمات خدمات پزشکی پادما در بازار جراحی برج گافور ، روز پنجشنبه به FE گفت که اگر شیوع کروناویروس در چین بیش از ۱۰ تا ۱۵ روز ادامه یابد ، بازار تجهیزات پزشکی کشور ممکن است دوره آشفتگی را تجربه کند.

قیمت محصولاتی مانند کلاه های بوفانت ، روکش کفش ، لباس پزشکی ، نوارهای تست ، گاز و جوش های جراحی ، دستکش های جراحی ، ورق تخت ، ابزار آزمایشگاه ، و معرفهای تشخیصی و غیره افزایش چشمگیری داشته است.

این تاجر و واردکننده اما خاطرنشان کرد: قیمت وسایل و ماشین آلات پزشکی هنوز بی تأثیر است ، زیرا تقاضا برای چنین محصولاتی طی یک هفته نوسان نمی کند.

شریف اودین احمد ، رئیس اتحادیه فروشندگان وسایل پزشکی و تجهیزات پزشکی بنگلادش ، گفت: تولید قطعات مختلف پزشکی در کارخانه های چین به دلیل تعطیلات یک هفته ای متوقف شده است و این نشانگر سال جدید چینی این کشور است.

در همین زمان ، عفونت کورناویروس به سطح اپیدمی رسید که باعث تعطیل شدن کارخانه ها شد.

“شکاف در تقاضا و تولید و همچنین کاهش حمل و نقل دریایی از ترس از انتشار ویروس باعث افزایش قیمت برخی از محصولات پزشکی در اینجا ، به ویژه محصولات یکبار مصرف شده است.”

آقای احمد با اشاره به افزایش قیمت غیرمعمول ماسک های جراحی ، گفت: “از آنجا که ماسک در بازار بین المللی در دسترس نیست ، اخیراً دولت برای افزایش تولید آنها جلساتی را با تولید کنندگان محلی برگزار کرد.”

سه شرکت در کشور ماسک های جراحی تولید می کنند. شرکت ها عبارتند از:

RFL Group ، Heal First Surgical و Barisal Surgical ltd

علاوه بر این ، کارخانه های چین شروع به افتتاح کردند. اگر شیوع این بیماری تحت کنترل باشد ، صادرات و واردات با کشور از سر گرفته می شود و بانک ها همزمان شروع به افتتاح LC می کنند.

وی همچنین هند ، ژاپن و ترکیه را به عنوان منابع جایگزین برای واردات محصولات پزشکی یکبار مصرف نامگذاری کرد ، اگرچه هند اخیراً صادرات ماسک صورت را متوقف کرده است.


 در همین حال ، مهتاب اودین ، مالک مرکز جراحی مدرن در مجتمع Azmiri در منطقه جاده Topkhana ، گفت: قیمت هر کارتن (۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ قطعه) ماسک های جراحی در بازارهای عمده فروشی ناباب پور در داکا قدیمی در روز چهارشنبه از حدود ۵۰،۰۰۰ Tk افزایش یافته است. قیمت معمول ۱۸۰۰ Tk تا ۲۰۰۰ Tk.

عرب هلث ۲۰۲۰ و ویروس کرونا
سنا آمریکا ممنوعیت استفاده از “استیروفوم” را تصویب کرد