1. خانه
  2. مقالات
  3. بلیط مترو رم در مقابله زباله

بلیط مترو رم در مقابله زباله

 

برای بلیط مترو رم پول کافی ندارید؟ جای نگرانی نیست ، فقط چند بطری پلاستیکی را جمع کنید و به راحتی می توانید سوار شوید.

پایتخت ایتالیا به مسافران راهی برای تبادل بطری های پلاستیکی زباله خود برای بلیط در سیستم حمل و نقل عمومی خود ارائه می دهد.

در ایستگاه مترو سان جیووانی ، مسافران در حال نگه داشتن کیسه های پر از بطری های خالی بودند تا برنامه “+ Ricicli + Viaggi” را تجربه کنند (هرچه بیشتر بازیافت کنید ، بیشتر به مسافرت می روید) که به مسافران امکان می دهد بطری های پلاستیکی را در ازای ۵ سنت برگردانند اعتباری که می توان برای خرید بلیط های دیجیتال برای آن جمع آوری کرد و هزینه کرد.
 

از طریق برنامه MyCicero ، کاربران می توانند بارکد شخصی خود را بر روی دستگاه بازیافت ویژه اسکن کنند ، بطری های پلاستیکی خالی را درون یک کامپکتور وارد کرده و دیجیتالی بلیط خریداری کنند.

بلیط استاندارد -تک سفره مترو یا ۱۰۰ دقیقه در تمام اتوبوس ها ۱٫۵۰ یورو هزینه دارد بنابراین ۳۰ بطری برای تهیه آن کافی است.

و رومی ها از این روش جدید پس انداز پول نقد بهره مند می شوند.

اما این همه خبر خوب نیست.

بلیط مترو رم در مقابله زباله شهر با زباله های بیرون زده از سطل آشغال رو به زوال است و پس از گذشت چندین دهه از غفلت گردشگران و ساکنان می تواند به معنای واقعی کلمه بوی زباله مشکلی است که در این شهر تأثیر می گذارد .

زباله ها در خیابان های تاریخی ، با صدها تن زباله بدون جاروب ، و مگس هایی روی غذای فاسد ، غالباً در جلوی بناهای باستانی قرار می گیرند.

استفانو کیافانی ، رئیس گروه محیط زیست لگامب ، گفت: “این وضعیت کاملاً فاجعه بار است.” “رم نتوانسته است یک سیستم کارآمد متفاوت برای جمع آوری زباله ها ایجاد کند ، همانطور که میلان انجام نداده ، و کارخانه های بازیافتی را برای شهری که سه میلیون نفر در آن زندگی اساسی دارند بنیان نگذاشته است. اگر کارخانه تصفیه پسماند بسته باشد و هیچ کارخانه بازیافتی در خاک ایجاد نشود ، پسماندهای زراعی همچنان مانند امروز به خارج از منطقه صادر می شوند. ” “

پیش‌بینی سرانه تقاضای پلی‌اتیلن
عرب هلث ۲۰۲۰ و ویروس کرونا