1. خانه
  2. مقالات
  3. سنا آمریکا ممنوعیت استفاده از “استیروفوم” را تصویب کرد

سنا آمریکا ممنوعیت استفاده از “استیروفوم” را تصویب کرد

لایحه ای که در ۱۷ فوریه توسط مجلس سنا در واشنگتن به تصویب رسید ، به منظور کاهش آلودگی با ممنوعیت فروش و توزیع محصولات پلی استایرن منبسط شده (Styrofoam) طراحی شده است. به گزارش روزنامه آبرن خبرنگار ، این لایحه با رأی ۲۹-۱۹ رای به تصویب رسید و اکنون برای بررسی در اختیار مجلس است.

ممنوعیت استفاده از استیروفوم

سناتور مونا داس ، در بیانیه خبری دموکراتهای سنای ایالتی واشنگتن می گوید: “Styrofoam یک ماده سمی است که ما به راحتی نمی توانیم دوباره از آن استفاده کنیم یا بازیافت کنیم.” “… من افتخار كردم كه حكم قانون ممنوعيت پلاستيك هاي يكبار مصرف را به همين دليل را صادر كنم و افتخار مي كنم كه حمايت از ممنوعيت استايروفوم را حمايت كنم. این گامی به سمت حمایت ازمحیط زیست است ، برای اقتصادهای محلی خوب است و بخش مهمی از دادن سلامتی به بچه ها و نوه های ما است و داشتن کره زمینی پاک. “

پلی استایرن منبسط نشده (EPS) به عنوان ماده سمی شناخته نمی شود و به طور کلی از طریق برنامه های curbside قابل بازیافت نیست ، اما می توان از طریق برنامه های drop-off and mail-in بازیافت شود.

در اول ژوئن سال ۲۰۲۲ ، این قانون فروش ، تولید و توزیع محصولات خدمات غذایی EPS ، مواد بسته بندی را در ایالت واشنگتن ممنوع می کند. محصولات خدمات غذایی شامل ظروف غذا ، بشقاب ، لیوان نوشیدنی گرم و سرد است.

این بسته بندی را برای گوشت خام ، پخته نشده یا پنیر خرد شده ، ماهی و مرغ و همچنین بسته بندی برای غذاهای دریایی ، سبزیجات ، میوه و کارتن تخم مرغ معاف می کند. همچنین محصولات EPS مورد استفاده برای حمل و نقل یا ذخیره مواد بیولوژیکی مانند موارد پزشکی معاف است. مؤسسات عمده فروشی یا خرده فروشی که از ورق EPS برای خنک نگه داشتن مواد غذایی در حمل و نقل استفاده می کنند نیز از این ممنوعیت معاف هستند.

کرونا ویروس: افزایش قیمت تجهیزات پزشکی یکبار مصرف
ماجراهای این روزهای بورس